Keskustelufoorumi

Please or Rekisteröidy to create posts and topics.

SIEMENKIRJE 2019

Siemenkirje on täynnä huonekasvien siemeniä. Postimaksujen hinnalla pääset kokeilemaan useampaa eri lajia 😉

Kenelle?

Sinulle jolla on ylimääräisiä siemeniä, jotka tahtoisi vaihtaa johonkin.

Millaisia siemeniä kirjeeseen voi laittaa?

Huonekasveiksi soveltuvien kasvien siemeniä. Siementen tulee olla kuivia ja ne tulee pakata mahdollisimman kevyesti ( esim. pieniin minigrip pusseihin ) ja pussin päälle mahdollisimman paljon tietoa siemenistä. Ainakin laji mainittava.

Miten kirjeeseen osallistutaan?

Lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kurssit@huonekasviseura.fi. otsikoksi:  Siemenkirje. Viestiksi laitat osoite tietosi. Paluupostina saat osoitteen johon sinä lähetät kirjeen kun se saapuu sinulle. Kirjeen saapumisesta ja lähdöstä kuittaus tähän keskusteluun.

Paljonko siemeniä voi ottaa?

Siemeniä voi hyvällä omalla tunnolla ottaa hyvinkin monta sorttia (2-3 siementä  /  lajike), kuitenkaan unohtamatta muita osallistujia.

Kauanko kirjettä saa pitää itsellä?

Kirje olisi kohteliasta käydä läpi ja tehdä haluamat vaihdot mahdollisimman nopeasti. Olisi suotavaa että kirje jatkaisi matkaa seuraavalle kolmen päivän kuluessa sinulle saapumisesta.

Miten kirje lähetetään seuraavalle?

Lähetät kirjeen sähköpostissa samaasi osoitteeseen.  Tarkkaile kirjeen paksuutta, että se pysyy  max.3cm , jotta kulkee kirjeenä. Jos kirjeen siemenmäärä vaikuttaa vähäiseltä voit ilmoittaa siitä minulle sähköpostilla.  Jos kirjeen laatikko on jostain syystä rikki, olisi se suotavaa vaihtaa uuteen.

Miten kirjeen liikkeitä voi seurata?

Kirjeen liikkumisen etenemistä voi seurata tässä keskustelussa.

Onks tää myös tänä vuonna? ??

Jos osallistujia tulee, ni voin toki laittaa liikkeelle.